Straffe storytelling voor IBM

Straffe storytelling voor IBM

Innoveren zit in het dna van IBM. Samen met de IBM-experten co-creëerden we copy voor Boomerangcards en interviewden we enkele high-profile stakeholders.

Geleverde services
Interview
Copywriting
Social Media
Get in touch

Wat IBM zoekt

Innoveren zit in het dna van IBM. Elke dag co-creëren ze met bedrijven slimme toepassingen op basis van AI, machine learning en deep learning. Complexe toepassingen met een heel concrete impact op ons dagelijkse leven.

Om dat beter in de verf te zetten, lanceerde de wereldspeler ‘This is IBM’: een reeks B2B-events waar ze op een toegankelijke manier uitleggen hoe IBM de wereld helpt veranderen. Storytelling is daarbij een centrale component. En daar helpt BOSON maar al te graag bij!

Hoe wij hen helpen …

Samen met de IBM-experten co-creëren we Engelstalige copy voor 24 Boomerangkaartjes die uitgedeeld kunnen worden op de events. Elke kaart bevat naast een teaser een QR-code die gelinkt is met de bijhorende ‘This is IBM’ landingspagina. 

Daarnaast interviewen we high-profile stakeholders en verwerken hun verhalen tot artikels die zowel informeren als entertainen. Als kers op de virtuele taart verzorgen we ook de posts voor social media om nog meer mensen te doen doorklikken naar de landingspagina.

… en het verschil maken.

De Boomerangkaartjes genereren een massale click-through-rate en het webverkeer piekt als nooit tevoren. En, nog belangrijker – IBM is ontzettend tevreden van onze samenwerking!

Of we een voorbeeldje kunnen geven?

Testimonial content voor KMO TeamIn de nasleep van de coronacrisis moest ook KMO Team even bijtanken. Daarom werkte BOSON nauw samen met het KMO Team om een ​​aantal sterke video's te maken en sterke copy te schrijven die vervolgens met een groot succes online werd gepubliceerd op hun social media kanalen en website.